przeprowadzki łódźJak zaplanować dobrą przeprowadzkę? Jak to zrobić aby wszystkie przedmioty wróciły na swoje miejsce, bez zbędnego wyszukiwania pojedynczych rzeczy należących do danego pracownika? Pytanie to przyprawia o bezsenność każdego komu zostało wydane polecenie zaplanowania przeprowadzki. W dzisiejszym artykule podzielę się z wami kilkoma ważnymi poradami jak uniknąć zbędnego stresu związanego z syndromem „poprzeprowadzkowego” bałaganu.

Planowanie przeprowadzki wymaga przynajmniej dwóch miesięcy, zwłaszcza gdy ta ma odbyć się w biurze lub firmie gdzie sprawne przeprowadzenie jest gwarancją skróconego czasu przestoju a co za tym idzie mniejszych strat finansowych. Jeśli odpowiadasz za przeprowadzkę firmy, na dwa miesiące przed planowanym terminem ustal plan działania. Zacznij zastanawiać się które z rzeczy w biurze będą potrzebne w nowej siedzibie, a których będzie można się pozbyć. Zasugeruj pracownikom aby powoli segregowali dokumentację i inne ważne materiały w segregatorach i opisywali je.

Przełomowy moment w procesie planowania przeprowadzki następuje na miesiąc przed określonym przez nas (ale jeszcze nie ostatecznym) terminem. Teraz należy znaleźć odpowiednią firmę która realizuje kompleksowe przeprowadzki biur, mieszkań, domów, instytucji. Zadanie nie jest trudne lecz wymaga fachowego podejścia do sprawy. Najpierw wyselekcjonujmy kilka firm zajmujących się przeprowadzkami działających w naszej okolicy. Głównym argumentem powinna być cena realizacji powierzonego zadania, ale nie zapominajmy również o fachowości pracowników, oraz obejrzeniu referencji danej firmy (te są najczęściej dostępne na stronach www firm, które najłatwiej znaleźć wpisując w wyszukiwarce Google hasło: przeprowadzki i nazwę miasta np.: Przeprowadzki Łódź)
Pamiętajmy także, że im wcześniej skontaktujemy się z firmą przeprowadzkową tym pozostanie nam większy wybór terminów realizacji usługi. Pamiętajmy, że największe obłożenie zleceniami na wykonanie przeprowadzki występuje w czasie wakacji oraz pod koniec miesiąca, kiedy kończą się umowy najmu lokali.

Gdy problem wyboru wykonawcy usługi mamy z głowy oraz termin przeprowadzki jest ustalony należy zastanowić się nad organizacją miejsca pracy w nowym pomieszczeniu. Najlepiej przygotować na kartce papieru projekt nowego lokalu i wstępnie przydzielić miejsce dla każdego przedmiotu. Dobrze też ponumerować biurka, stoły czy szafy. Później, postępując zgodnie z naszym planem na pewno nie dopuścimy się takiego błędu, że Pani Krysia, główna księgowa zasiądzie przy biurku szefa, natomiast szef będzie musiał się zadowolić biurkiem innego pracownika.

Mapa opracowana, rozmieszczenie poszczególnych przedmiotów opracowane, nadaliśmy każdemu z nich unikalny numer. Pomoże to nam sprawnie i szybko postawić biuro „na nogi” w nowym lokalu.
przeprowadzki rutkowskiDo dnia realizacji przeprowadzki pozostało zapewne około dwóch tygodni. Warto poinformować pracowników biura, aby nie uzupełniali lodówki, która najczęściej znajduje się w pomieszczeniu gospodarczym, o nowe produkty, ale starali się ją powoli opróżniać tak aby w momencie przeprowadzki była pusta.
Wypadało by poinformować pracowników aby w przypadku gdy maja odrobinę czasu zaczęli segregować i sortować dokumenty oraz artykuły biurowe znajdujące się na ich biurkach.

Do przeprowadzki pozostał nam tydzień. Jeśli nie chcesz aby pracownicy firmy przeprowadzkowej pakowali ważne dokumenty, katalogi i rozliczenia, poproś firmę o dostarczenie kartonów do pakowania i zleć tę pracę swoim pracownikom. Zasugeruj dostarczającemu kartony aby pokazał pracownikom jak idealnie zaklejać kartony tak aby mienie wewnątrz nich było idealnie zabezpieczone.

Zbliża sie dzień przeprowadzki, jeśli Ty będziesz odpowiedzialny z ramienia swojej firmy za jej organizację, poproś szefa aby dał wolne wszystkim pracownikom w dniu realizacji przeprowadzki. Ułatwi to pracę Tobie jako osobie nadzorującej oraz obsłudze przeprowadzki. Pamiętaj aby w tym dniu wcześniej iść spać. Będziesz potrzebował dużo sił na następny dzień.

W następnym artykule poruszę temat samego dnia przeprowadzki, oraz na co zwracać uwagę podczas nadzorowania prac firmy przeprowadzkowej.

O autorze

Przeprowadzki to cześć mojego życia. Pracowałem w wielu firmach transportowych oraz zajmujących się przeprowadzkami. Chętnie podzielę się z wami moją wiedzą. Piszę także o innych banialukach - trochę o rurach trochę o torach ale zawsze z sensem i na czas.

UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:

» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.