Reklama. Co to jest? Przecież była znana już wieki temu, choć wtedy nikt jeszcze nie nadawał zjawisku takiego miana. Oczywiście w tamtych czasach reklama różniła się znacznie od jej obecnej wersji, jednakże spełniała tę samą rolę, czyli miała nakłonić potencjalnych klientów, do korzystania z naszych usług lub zakupu produktów, które mamy w swojej ofercie.

Zachęcenie ludzi do zapoznania z naszą ofertą ma obecnie przeważnie charakter bardzo delikatny i łagodny, gdyż tylko takim sposobem możemy zachęcić, a nie odstraszyć przyszłych klientów. I tu rodzi się pytanie. Dlaczego w takim razie, niektórzy producenci wykupują w telewizji mnóstwo czasu reklamowego, a ich spoty oglądamy kilkukrotnie podczas trwania jednego odcinka serialu? Odpowiedź jest oczywista. Otóż nawet jeśli reklama taka nie jest obszerna i nie zawiera zbyt dużo treści sama w sobie, to i tak doskonale utkwi w naszej pamięci. Decydującym czynnikiem jest tu oczywiście częstotliwość jej odtwarzania. Ciekawy jest fakt, iż chociaż owe spoty reklamowe, utrudniające nam obejrzenie ulubionego serialu lub filmu, wyprowadzają nas z równowagi – to jednak głębiej utkwią nam w pamięci od tych, które choć urozmaicone w treść to prezentowane są o wiele rzadziej.

Inną formą reklamy są te, które zobaczyć możemy w Internecie. I wszystko byłoby OK., gdyby były one widoczne na danych stronach, wyświetlane losowo, gdy otwieramy na przykład stronę z motoryzacją. Tak jednak się nie dzieje. Reklamy są wszechobecne! Internet jest naszpikowany wszelkiego rodzaju spotami, mniej lub bardziej interesującymi. Otwierając okno logowania poczty e-mail, spostrzegamy reklamy, wchodząc na ulubionego bloga – pokazują się reklamy, kiedy sprawdzamy rozkład jazdy autobusów, nie sposób nie dostrzec migających i wszędobylskich okienek, które to nam coś przedstawiają.

Wniosek? Świat idzie naprzód. Wie o tym każdy z nas. Nie każdy wie jednak, albo inaczej: nie każdy zdaje sobie sprawę z tego, iż bez czynnej reklamy nie wiedzielibyśmy o ogromie produktów, które właśnie weszły na rynek. Nabywalibyśmy produkty, nie mając możliwości porównania z takimi samymi, ale wprowadzanymi przez innych producentów. Nie mielibyśmy pojęcia o powstawaniu i wybijaniu się coraz wyżej nowych przedsiębiorstw i ich artykułów. Czyli? Czyli bylibyśmy zacofani pod względem ekonomicznym.

Podsumowując. Pomimo iż reklama niejednokrotnie doprowadza nas do szału , to jednak, czy tego chcemy czy nie – jest dźwignią handlu w każdym państwie i jest niezbędna do utrzymania prawidłowej pozycji ekonomicznej tak państwa, jak i naszej kieszeni.

O autorze

Jestem właścicielem firmy ASIB marketingowiec www.asib.pl

UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:

» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.


Inne artykuły użytkownika