Publikowanie gazetki, newsy w sieci wewnętrznej czy spotkania okazjonalne. Wszystkie te składniki służą kształtowaniu dobrych układów w firmie. Idealna komunikacja wewnętrzna jest bowiem kluczem do powodzenia w każdej firmie. Tematy komunikacji wewnętrznej z reguły poświęcane są dużym branżom i stowarzyszeniom. Jej celem jest poprawa zjednoczenia zespołu, a w efekcie, wydajności wszystkich pracowników.

Dodatkowo zwiększa się także wydajność stowarzyszenia poprzez poprawienie przepływu wiadomości. Często właściwa komunikacja wewnętrzna powoduje spadek do minimum plotek i niedopowiedzeń. Mówiąc „public relations”, mamy na uwadze starania dla odbiorców, zaś mówiąc „konsument”, myślimy o osobach, które kupią nasz wytwór. Nie jest to do końca prawdą, albowiem klientem organizacji (i to bardzo ważnym) jest również pracownik.

Komunikacja PROcena, którą dzieli się on z innymi, jest najbardziej sprawdzona. Czynności, jakimi zajmują się agencje public relations, muszą być więc adresowane również do niego. Powinny polegać one na prowadzeniu swoistego komunikatu z zespołem. Prowadząc go też z pracownikami, można dostarczyć firmie wiele profitów. Nie jest sekretem, że pracownik, który dobrze opowiada o swojej firmie ma w dzisiejszych czasach większy wpływ na jej wizerunek niż marketing.

Czynności instytucji PR polegają na tworzeniu gazetek i newsletterów, ale też na tworzeniu wortalu firmowego czy intranetu. Są to kanały, za pomocą których można opowiedzieć grupie o tym, co się dzieje w organizacji, podziękować im za to czy ogłosić jakieś wydarzenia specjalne. Takie czynności muszą być jednak wyrównywane działalnością mniej oficjalną. Pracownikom należy stworzyć możliwość porozumienia ze wszystkimi ludźmi pracującymi w agencji.

Doskonałym projektem może być więc znalezienie okazji do dialogu, np. w formie systematycznych spotkań poza agencją. By komunikacja wewnętrzna dawała zyski, istotne jest wybranie odpowiedniej ścieżki. Nie w każdej organizacji potwierdzi się ten system działania, co w innej. Jednak sprawdzona agencja public relations powinna dobrać techniki efektywnej łączności do specyfiki firmy i spowodować, żeby zaprojektowane narzędzia weszły w życie, a poza tym łatwo i należycie spełniały swoje funkcje.

UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:

» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.


Inne artykuły użytkownika