Wszyscy, którzy prowadzą klub fitness zgodzą się z twierdzeniem, że strona internetowa klubu powinna pełnić funkcję sprzedażową. To jest jej nadrzędny cel. Nie prowadzimy jednak na stronie sprzedaży bezpośredniej, jedynie jest to pośredni krok do odwiedzenia klubu i skorzystania z jego oferty. Jak sprawić zatem, by spełniała ona swoją rolę w 100%?

1.Cel

Musimy uświadomić sobie, że bez określenia roli, jaką ma spełniać nasza strona, nie będziemy mogli w pełni osiągać odpowiednich wyników. Niestety wiele stron internetowych klubów fitness pełni rolę tylko informacyjną. Nie zachęca, jedynie przedstawia swoją ofertę. Przypadłość ta tyczy się również wielu innych branż.

Bez odpowiednio skonstruowanych tekstów, umiejscowienia ich w odpowiednim miejscu na stronie, nie posiądziemy nigdy dobrego źródła nowych klientów.

Co zatem powinno znaleźć się na stronie internetowej klubu fitness, aby internauta po odwiedzeniu jej, skorzystał z naszych usług?

2 Benefity

Każdy, kto otrzymuje coś za darmo, bez ponoszenia ryzyka finansowego, staje się naszym potencjalnym klientem.

Ta zasada sprawdza się doskonale, jednak jeszcze nie wszyscy mają świadomość jej korzyści.
Darmowe wejściówki są popularną formą pozyskiwania klientów, nie tylko w branży fitness.
Niektórzy mogą powiedzieć: „Nie ma nic za darmo”. Jednak to Klient decyduje, czy po wykorzystaniu darmowego wejścia będzie chciał dalej przychodzić do naszego klubu.

3.  Dostępność

Kiedy już zdecydujemy się jednak, by zaoferować darmowe wejście naszemu przyszłemu Klientowi, musimy sprawić, żeby bez problemu odnalazł taką ofertę na naszej stronie.
Od tego będzie zależeć skuteczność tej metody.  Powinna być ona widoczna na pierwszej stronie wraz z formularzem zapisu. Aktywny link do niej kierujący, powinien być umieszczany na każdej podstronie, jako przypomnienie. Może być to forma banerowa lub tekstowa.
Informację taką warto również dodawać w stopce naszego maila firmowego.

4. Call to action (CTA), czyli wezwanie do działania

Call to action to krótki tekst, który zachęca internautę do działania – kliknięcia w baner, link lub zapis w formularzu kontaktowym. Wezwanie do działania powinno być umieszczane na każdej podstronie naszego serwisu, by mogło przynieść pożądane działanie. Jest to ta sama zasada jak w przypadku dostępności. Dobrze stworzone „call to action” i odpowiednie umiejscowienie go na stronie jest najważniejszym elementem naszej oferty.

5. Część informacyjna

Kiedy już uda nam się sprawić, by internauta kliknął i zapisał się na naszą ofertę darmowej wejściówki, powinniśmy wiedzieć, czego następnie będzie szukał na naszej stronie.
Oczywiście tu przejmuje rolę część informacyjna. Powinna ona zawierać:

  • Dane kontaktowe klubu
  • Godziny otwarcia
  • Grafik zajęć

Oczywiście są to trzy podstawowe elementy. Bardzo ważnym jest odpowiednio przestawiony grafik zajęć. Powinien być on czytelny i łatwo dostępny. Najlepiej umieścić baner lub link do niego kierujący w mailu potwierdzającym otrzymanie darmowego wejścia do klubu.
Niestety nie wszystkie kluby fitness umieszczają na swojej stronie grafik zajęć lub jest on dostępny w formie PDF lub innych plików. Jest to lepsza metoda niż całkowity brak grafiku, jednak najlepiej umieścić go bezpośrednio na stronie. Jeżeli nie mamy czasu ani środków, aby stworzyć i umieścić go na stronie, można skorzystać z darmowych narzędzi do tworzenia grafików online(przykładem takiego serwisu może być www.grafiq.pl). Pozwoli nam to mieć profesjonalnie wyglądający grafik zajęć i tym samym zwiększymy atrakcyjność naszej strony.

Pamiętajmy, zatem:

  • Określamy cel naszej strony(sprzedażowy),
  • Tworzymy ofertę darmowej wejściówki,
  • Odpowiednio przedstawiamy ofertę,
  • Pokazujemy drogę do oferty na naszej stronie,
  • Wzywamy do działania (Call to action),
  • Pokazujemy potrzebne informacje, pomocne przy skorzystaniu z oferty.

Wszystkie te elementy sprawią, że zwiększymy ilość klientów pozyskanych ze strony internetowej naszego klubu fitness.

UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:

» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.