Zrealizowanie filmu nie musi wyglądać jak Hollywoodzkie produkcje ani kosztować nawet ułamka wydawanych tam pieniędzy. Materiał może służyć także innym celom niż rozrywka. Chociaż same filmy mają oczywiście różne cele. Oprócz tego, że producenci chcą zarobić, a artyści zrealizować swoje wizje, filmy służą także reklamie.

Wystarczy przyjrzeć się coraz większej ilość product placement (wersja polska to „lokowanie produktów”…), czyli umieszczania w filmach produktów znanych marek w celu reklamy. Subtelna wersja zakłada umieszczenie paczki ciasteczek gdzieś na półce na drugim planie. Bardziej brutalny sposób to zbliżenie, lub oddanie od wypełniającego cały kadr loga danej firmy na produkcie, lub rozmowa bohaterów filmu o danym produkcie.

Ale wystarczy o tej barbarzyńskiej formie reklamy. Można sobie reklamę wziąć za cel i nie oszukiwać widzów. Oprócz klasycznych krótkich wideo pokazywanych w telewizji, czy wyskakujących jako dodatkowe okienka w przeglądarce (w najmniej oczekiwanym momencie) istnieją także filmy przekonujące odbiorców np. do danej firmy. Film korporacyjny zakłada oczywiście reklamowanie produktu, usługi, lub całej firmy, jednak nie jest formą zbyt nachalną. Odbiorca może oczywiście zdecydować, czy zechce taki film obejrzeć, czy nie, kiedy jest on zamieszczony na stronie internetowej. W krótkim czasie może wtedy poznać siedzibę, oraz usługi firmy. Ponadto, wideo może być używane jako prezentacja na targach lub spotkaniach z klientami jako subtelne tło.

Ekipa, składająca się najprawdopodobniej z kamerzysty i dźwiękowca przybędzie na skromny plan filmowy (okolice siedziby firmy) i w ciągu jednego dnia zajmie się zebraniem materiałów. Ujęcia mogą być oczywiście wybierane przez zleceniodawcę, ale członkowie ekipy zawsze będą służyć profesjonalną pomocą. Po zarejestrowaniu budynku z zewnątrz, oraz wewnątrz, nadejdzie czas na wypowiedź pracownika. Kilka słów o firmie, ścieżka, dźwiękowa, kilka dni montażu i film będzie gotowy!

UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:

» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.


Inne artykuły użytkownika