W roku 2011 portale zakupów grupowych cieszyły się ogromną popularnością – obecnie można zauważyć olbrzymi spadek ilości firm, zainteresowanych wystawieniem swojej oferty na portalu zakupów grupowych. Z całą pewnością składa się na to wiele czynników, jaki jednak jest główny problem powodujący malejące zainteresowanie portalami zakupów grupowych?

 

Większość usługodawców doskonale zdaje sobie sprawę z czym wiąże się wystawienie swojej oferty na portalu zakupów grupowych. To nie tylko pozyskanie olbrzymiej ilości nowych klientów, ale również koszty. Nie dość przecież, że promowana usługa jest obniżona (promocje sięgają nawet 80%!) to dodatkowo prowizja dla portalu zakupów grupowych również nie jest mała.

 

Wielu klientów jeszcze przed zakupem kuponów promocyjnych kontaktuje się telefonicznie z danym usługodawcą w celu uzyskania wielu informacji typu: jak wygląda dostępność miejsc na realizację wybranej usługi, jakie są przeciwwskazania do zabiegu czy nawet na czym polega określona usługa. Kontakt telefoniczny klienta to idealna okazja dla usługodawcy na zaproponowanie klientowi tego samego rabatu bez konieczności zakupu kuponu promocyjnego na portalu. Dla klienta to przecież żadna różnica, czy zakupi kupon „jak należy”, czy wybierze się prosto do usługodawcy. Z kolei usługodawca zyskuje wiele – co prawda nadal sprzedaje ze zniżką, jednak może zaoszczędzić ze względu na to, iż nie musi płacić prowizji portalowi zakupów grupowych. W ten właśnie sposób maleje ilość sprzedanych kuponów promocyjnych. Usługodawca oczywiście nadal ma dodatkową reklamę, pozyskuje nowych klientów jednak nie ponosi tak wielu kosztów, za to traci portal zakupów grupowych. Nie tylko pieniądze za prowizję od sprzedanych kuponów promocyjnych ale również renomę. Portali na rynku jest wiele, liczą się te, które mają najwięcej ofert i współpracujących partnerów bo to z kolei przyciąga klientów. Z portalami, którzy mają dużo klientów, chce współpracować wielu usługodawców i w ten sposób koło się zamyka. W jaki sposób więc można rozwiązać taki problem portali zakupów grupowych?

Na rynku pojawiło się rozwiązanie, które w znacznym stopniu wpływa na współpracę portali zakupów grupowych z usługodawcami. Rivio – rozwiązanie dedykowane dla portali zakupów grupowych w formie trzech aplikacji. Pierwsza z nich czyli aplikacja „Wybierz termin i kup kupon” pozwala usługodawcom prezentować dostępne terminy w okresie emisji oferty. Klienci chcą kupować kupony na konkretne dni i godziny, aby mieć pewność, że usługa zostanie zrealizowana w terminie, w którym faktycznie im odpowiada. Jaka jest korzyść dla portalu zakupów grupowych? Umieszczenie uproszczonego kalendarza z terminami i udostępnienie rezerwacji online już na ofercie spowoduje, że nie będzie konieczności podawania numeru kontaktowego do danej firmy. Takie rozwiązanie zdecydowanie pozwoli ograniczyć ilość sprzedanych kuponów promocyjnych poza portalem zakupów grupowych. Wielu usługodawców ma problem z przyjęciem dużej ilości rezerwacji od osób, które dokonały zakupu kuponów promocyjnych w początkowym okresie po wyświetleniu oferty na portalu. Uruchomienie kolejnej aplikacji „Wybierz termin realizacji kuponu”na portalu zakupów grupowych z całą pewnością usprawni proces przyjmowania i weryfikowania kodów kuponów promocyjnych po stronie usługodawcy.

Wielu usługodawców chciałoby również mieć możliwość oferowania kuponów promocyjnych na określone terminy – czyli w okresach niskiego obłożenia ich zasobów, w mało popularnych godzinach. Trzecia aplikacja „Rezerwuj teraz!” proponowana przez Rivio pozwala na wprowadzenie takiego rozwiązania. Usługodawca może wystawić ofertę na konkretny dzień i godzinę, klient kupuje, drukuje kupon promocyjny i od razu przychodzi do usługodawcy w celu zrealizowania usługi.

 

Dedykowane aplikacje Rivio rozwiązują realne problemy portali zakupów grupowych. Pozwalając usługodawcom na samodzielnie decydowanie o terminie realizacji kuponów promocyjnych, a także na samodzielne kształtowanie oferowanej promocji, nie ograniczając przy tym kontroli portalu zakupów grupowych.

To świetne rozwiązanie zarówno dla usługodawców jak i dla portali oraz dla klientów dokonujących zakupu kuponów promocyjnych!

UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:

» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.