Każdy marzy o tym, aby pozyskać oddanych klientów, którzy będą dokonywać ciagłych zakupów. Dlatego coraz więcej firm uruchamia programy lojalnościowe. Jednak wiele z nich powoduje tylko krótkotrwały wzrost sprzedaży nie budując przy tym zaufania klientów. Jak tego uniknąć? Co zrobić by nasz program był skuteczny?

Najważniejszym elementem programu lojalnościowego jest strategia – nie wystarczy dac naszym klientom m ożliwości zbierania punktów i obliczyć ile mają kosztować nagrody.

co zrobić, żeby klient nie zapomniał o karcie naszego programu lojalnościowegoNagrody

Pierwszym elementem jest zbadanie, kto jest naszym klientem. Nagrody w naszym programie lojalnościowym, powinny być atrakcyjne właśnie dla naszej grupy docelowej, a nie “atrakcyjne w ogóle”. Jeżeli sprzedajemy proszek do prania możemy założyć, że dla naszej lojalnej klientki (bo też kupuje go częśc osób, które lojalnymi klientami nie będa, bo nie zwracają uwagi na markę proszku) atrakcyjną nagrodą w programie będzie przedmiot do domu, a nie wycieczka na teneryfę ( ta akurat będzie trafioną nagroda w programie lojalnościowym firmy produkującej ubrania dla młodziezy)

Promocja programu

Nie powinnismy także pominąć aspektu promocji naszego programu lojalnościowego. Nalezy go reklamować tak, jakby był naszym kolejnym produktem. Czyli – pzreprowadzić akcję promocyjną, zaopatrzyć punkty w spzredaży w materiały reklamowe, a być może zorganizować nawet eventy promocyjne.

Podtrzymanie lojalności

Z reguły zaraz po uruchomieniu programu loajlnościowego spzredaż produktu wzrasta, aby po krótkim czasie wrócić do normy. Dlatego musimy zadbać o mechanizmy podtzrymujące lojalnośc klientów. Począwszy od możliwości monitorowania punktów przez internet, po “dodatkowe atrakcje” takie jak na przykład promocje przeznaczone tylko dla uczestników programu. To własnie brak pomysłu na mobilizację klienta, który zapomniała o tym, że zbiera punkty jest najwążniejszym błędem jaki możemy popełnić.

UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:

» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.


Inne artykuły użytkownika