Jeśli potencjalny klient nie będzie przekonany, że produkt zadziała w jego przypadku, to mało prawdopodobne, że cokolwiek kupi.

W skutecznym copywritingu elementy oferty sprzedażowej, które przekonują, że to co oferuje firma rzeczywiście jest skuteczne i działa, powinny być podkreślane na każdym kroku. Równie dobrze mogą znaleźć się już w nagłówku oferty, jak i we wstępie.

Jeśli copywriter zacznie pisać ofertę sprzedażową od przedstawienia dowodu, to zaraz po dowodzie powinien pokazać korzyści, jakie wynikają z korzystania z produktu. W copywritingu łatwiej i lepiej jest zacząć od problemów lub korzyści, a dopiero potem udowodnić i potwierdzić, że to co jest reklamowane rzeczywiście działa.

Copywriting, który nie przedstawia żadnych dowodów na działanie produktu sprzeda raczej niewiele, bo kto zdecyduje się kupić kota w worku?

Dlaczego fakty na temat produktu/usługi są takie ważne?

Copywriting musi najpierw wywołać w kliencie przekonanie, że warto wydać pieniądze. Dopiero później to „przekonanie” sprzeda produkt.

Dlaczego w ofercie twojego produktu potrzebne są niezbite dowody na jego działanie?

Powód nr 1: Ludzie tak jak zawsze podchodzą z dużą rezerwą do reklam i ofert. Zwyczajnie im nie wierzą.

Powód nr 2: Ludzie potrzebują faktów i dowodu jako powodu i wytłumaczenia, dlaczego akurat coś kupili.

Mówi się, że większość produktów kupowana jest pod wpływem emocji – i jest to prawda (to wykorzystuje copywriting).

Mimo to klienci potrzebują logicznego wytłumaczenia, dlaczego coś kupili. I dla siebie (żeby nie cierpieć z powodu wyrzutów sumienia i jednocześnie nie zwrócić produktu), i dla rodziny (żeby nie zrobić z siebie głupka i móc wytłumaczyć, dlaczego kupiło się mercedesa, MacBooka i inne rzeczy po nierozsądnie wysokich cenach), i dla współpracowników (w przypadku produktów dla firm).

UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:

» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.


Inne artykuły użytkownika