system CRMKażda firma istniejąca na rynku posiada własną strategię biznesową, która przeradza się z czasem w swoistą filozofię biznesu. To przedsiębiorstwo, które jej nie wypracuje odpowiednio szybko, nie ma dużej szansy na powodzenie na rynku. A sukces jest w dużej mierze zależny od tego czy klienci będą zainteresowani oferowanymi produktami i jakie będą z nimi relacje.

Nawiązywaniu i podtrzymywaniu dobrych, a przede wszystkim korzystnych kontaktów będzie sprzyjał system CRM – Customer Relationship Management, który dosłownie oznacza Zarządzanie Relacjami z Klientem. Firma, która jeszcze go nie wdrożyła nie musi mieć powodu do zmartwień, aczkolwiek nie będzie mogła brać udziału w CRM-owej rewolucji. Termin „rewolucja” jest w tym wypadku jak najbardziej na miejscu, ponieważ jego użycie usprawiedliwia tempo i zasięg rozwoju rynku systemów CRM nie tylko w Polsce, ale i na świecie.

System CRM to narzędzie o dużej mocy. Świadome tego firmy, które decydują się na wdrożenia systemu, powinny być pewne, że podjęta decyzja jest dobra, a cały proces wdrażania systemu będzie dostosowany do ich potrzeb. System CRM nie tylko będzie miał za zadanie nawiązać bliski kontakt z klientem, ale także stworzyć z nim jak najlepszą więź i zbudować lojalność klientów wobec marki. Charakteryzuje się wieloma zaletami, z których jedna jest ważniejsza od drugiej. Główne te pozytywy to:

  • bardzo dobre zrozumienie potrzeb konsumentów

  • płynna definicja opisu kontrahentów

  • rejestracja i aktualizacja wszystkich kontaktów

  • rozbudowany system zadaniowo – projektowy

  • wsparcie dla zarządzania procesami

  • możliwość analizy prowadzonych projektów i zadań pracowników

  • współpraca z urządzeniami mobilnymi

System CRM to metoda, która wykorzystywana zgodnie z przeznaczeniem wpływa na zdobycie przewagi konkurencyjnej, podwyższenie statusu firmy i wygenerowanie zysków. Dobry system będzie w stanie zająć centralne miejsce w życiu każdego przedsiębiorstwa, kompleksowo obsługując procesy obiegu informacji.

CRM odwzorowujący specyfikę prowadzonej działalności to podstawa, dlatego powinien być elastyczny, a dostawca usługi musi gwarantować otwartość rozwiązania i ciągłą modernizację w związku z coraz to nowymi wymaganiami odbiorców oraz aktualnymi osiągnięciami koncepcyjnymi i technologicznymi. System CRM zajął bardzo ważne miejsce w walce o względy nabywców, ponieważ stroną która obecnie dyktuje warunki są Klienci.

Zarządzanie Relacjami z Klientem to pojęcie bardzo obszerne, zawiera bowiem zagadnienia filozofii prowadzenia biznesu, zahacza o problematykę organizacji procesów biznesowych, oznacza także klasę systemów informatycznych. Jest grupą strategii biznesowych, które mają na celu zwiększenie długoterminowej wartości rynkowej firmy oraz lepsze zarządzanie wszelkimi zachodzącymi procesami na linii firma – klient.

Każde nowoczesne, inwestujące w swoich pracowników i świadome przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwo powinno wybrać system CRM, który będzie aktywnie dostosowywał wszelkie zachodzące procesy do zmieniających się wyzwań wymagającego otoczenia.

O autorze

Od 1999 mam związek ze światem internetu oraz tworzenia i promowania stron internetowych. Po pracy zajmuje się pisaniem i publikowaniem poradników dotyczących szeroko rozumianego SEO, e-commerce itp.

UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:

» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.


Inne artykuły użytkownika