Tworzenie treści na strony internetowe, do gazet, blogów czy też jakichkolwiek innych tekstów reklamowych zawsze jest rozpatrywane głównie w kwestiach ich skuteczności perswazyjnej. Przekonujący tekst jest w stanie skłonić do sprawdzenia oferty lub kupienia usługi, a przynajmniej do przyjrzenia się jej bliżej. Na tym w uproszczeniu polega copywriting. Niemniej to tylko jedna jego strona – drugą jest to, że tekst nie tylko powinno się czytać dobrze, powinien on też dobrze wyglądać.

Tekst miły dla oka

Nierzadko widząc solidny blok tekstu w książce lub na stronie internetowej, nie zawracamy sobie nawet głowy zaznajamianiem się z nim. Po prostu wygląda on nieciekawie i prawdopodobni też taki będzie, gdy zagłębimy się w jego lekturze. Gdy jednak ten sam tekst zostanie ładnie wyedytowany, na przykład dodane zostaną w nim akapity, nagłówki, wypunktowania, podkreślenia najważniejszych informacji, wtedy natychmiastowo staje się on bardziej przyjazny dla oka i tym samym czyta go więcej osób. Tutaj tkwi sukces, o którym powinien też pamiętać copywriter. Jeśli przygotowany przez niego tekst nie będzie atrakcyjny wizualnie, zapozna się z nim o wiele mniej osób.

Jak wyróżnić wizualnie treść?

Wcześniej wymienione zostały już najbardziej ważne w tej kwestii elementy budowy tekstu. Większy i wyszczególniony tytuł to podstawa, także wyodrębnić należy nagłówki oddzielające kolejne partie informacji i wyłuszczające to, o czym treść mówi. Dobrym pomysłem jest podkreślanie co ważniejszych danych, cytatów, istotnych słów, aby czytelnik mógł skupić się na nich i łatwiej zapamiętał, o czym czytał. Dodatkowo im mniejsze partie tekstu, tym lepiej, wtedy łatwiej jest przebrnąć nawet przez dłuższy artykuł.

To także istotne dla SEO

Dobrze wyedytowany tekst nie tylko pozwala na to, aby czytelnik prościej mógł się zapoznać z jego treścią. Ma to również spore znaczenie pod kątem SEO, czyli pozycjonowania i optymalizacji stron. Różnorodna wizualnie strona sprawi, że roboty wyszukiwarek, które odpowiadają za pozycję w nich, potraktują ją jako bardziej przyjazną i wyniosą wyżej.

UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:

» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.