Polacy coraz chętniej dokonują zakupów w sklepach internetowych. Kupują już nie tylko muzykę i książki, ale przede wszystkim ubrania i elektronikę. Coraz częściej decydujemy się na zakup żywności w Internecie.

 Co kupujemy w Internecie?

Według badań przeprowadzonych przez Millward Brown SMG/KRC, Polacy wciąż najchętniej kupują w sieci książki, muzykę i filmy. Wśród klientów e-księgarni czy sklepów muzycznych wciąż przeważają kobiety (ok. 61% w 2011 roku). Asortyment naszego e-koszyka powiększył się o odzież. Głównie Polski zauważyły plusy zakupów ubrań w sklepach internetowych. Możliwość dostępu do najnowszych marek oraz ustawowa możliwość zwrotu towaru bez podania przyczyny do 10 dni od zakupu sprawiły, że takie sklepy internetowe jak choćby http://heppin.com/botki,buty_k-189.htm cieszą się wielkim powodzeniem. Gwałtownie wzrasta liczba osób, które decydują się na zakup sprzętu elektronicznego w sklepach internetowych czy na aukcjach. Tutaj nadal dominują mężczyźni. Rosnącą popularnością cieszą się również drogerie internetowe takie jak Yves Rocher, które znaczną cześć swoich przychodów generują ze sprzedaży online’owej.

 

Spożywczy przełom?

Głównym minusem zakupu odzieży w Internecie był brak możliwości przymiarki, jednak możliwość odesłania towaru znacznie przyczynił się do wzrostu sprzedaży ubrań w Internecie. Inaczej jest z żywnością. Tu nadal obowiązuje zakaz zwrotu zakupionego towaru. Nie przeszkadza to jednak coraz większej liczbie Polaków dokonywać zakupów produktów spożywczych w sieci. Początkowo Polacy kupowali w Internecie napoje, soki, wodę i produkty pakowane. Dzisiaj coraz chętniej kupujemy świeże produkty takie jak owoce, warzywa oraz wędliny.  Swoje sklepy internetowe mają już miedzy innymi takie sieci jak Piotr i Paweł, Alma oraz E. Leclerc.

 

Dla coraz bardziej zabieganych Polaków zakupy w sklepach internetowych to przede wszystkim komfort i oszczędność czasu. Dla sklepów to otwarcie się na nowy rynek i wzrost sprzedaży oraz promocja marki w Internecie.

UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:

» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.