Nowoczesne technologie tworzą z jednej strony więcej możliwości, a z drugiej także więcej wymagań. Reklama w gazecie, czy nawet drobne ogłoszenie w sieci to już teraz za mało. Firmy i produkty należy prezentować oryginalną stroną internetową, która przyciągnie uwagę klienta na wystarczająco długi czas – na tak długo, aby skorzystał z oferty, oczywiście. Co więcej, szybka zmiana sposobu działań firm, ze względu na przystosowanie do nowych narzędzi i systemów pracy zmusza do częstego szkolenia pracowników.

Wykorzystanie filmów podzielę więc na kategorie komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej. Ta druga jest na razie bardziej popularna. Chodzi o sytuację, w której firma tworzy film promocyjny, czyli prezentację firmy, jej usług i siedziby w formie wideo. Wszyscy mamy coraz mniej czasu i ochoty, żeby skupiać się na otaczających nas reklamach, a wideo jest najlepiej przyswajalną formą promocji. Potrzeba dnia zdjęć i dobrego montażu, a potem można już używać gotowego produktu do komunikacji z klientem. Mały plik wideo może być wykorzystywany nawet jako stopka w e-mailu, lub bardziej tradycyjnie, czyli na stronie firmowej.

Filmy szkoleniowe pomagają zaoszczędzić sporo czasu, ponieważ każdy pracownik może zapoznać się z nim w wolnej od aktualnych zadań chwili. Szkolenia w tradycyjnej formie mogą zdezorganizować dzień pracy z powodu sztywnych ram godzinowych, lub potrzeby przeniesienia się do innej lokalizacji. Z kolei wykonanie takiego filmu nie wymaga dużych nakładów finansowych. Skoro przeznaczony będzie do użytku wewnątrz firmy, jakość obrazu nie jest najważniejsza, a raczej przekaz informacyjny. Wykorzystanie zewnętrznych aplikacji takich jak Aura, może dodatkowo pomóc pracownikom np. w obsłudze nowego sprzętu. Zasada działania zakłada, że po przeanalizowaniu przez smartphona obrazu, do którego załączony został odsyłacz, na ekranie wyświetla nam się wideo. W ten sposób możemy dowiedzieć się jak skorzystać ze skomplikowanego sprzętu, lub co oznaczają oznaczenia w danym dokumencie.

Korzystając z technologii trzeba oczywiście zachować umiar, ale dobrze jest zachować uwagę przy zmieniających się trendach. Niewykorzystanie któregoś z nowo dostępnych środków komunikacji lub reklamy może sprawić, że zostaniemy daleko w tyle za konkurencją.

UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:

» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.


Inne artykuły użytkownika