Na jakiej podstawie klienci oceniają zalegający na sklepowych półkach produkt?  Jedni dokonują takiej oceny na podstawie posiadanych informacji, inni sugerują się ceną. Wszyscy jednak zwracają szczególną uwagę na jego opakowanie.

Opakowanie jest integralną częścią produktu, której lekceważyć nie można. To najlepsza wizytówka dla każdego produktu. O tym, jak ważną pełni ono rolę najlepiej może świadczyć fakt, iż opakowanie produktu traktowane jest jako jedno z najbardziej istotnych instrumentów promocji oraz marketingu – mix.

Szczególne funkcje opakowania

To, że opakowanie może mieć duże znaczenie w promocji, jest faktem z którym nie można polemizować. To prawda, że opakowanie służy również innym celom. Chroni ono produkt przed zniszczeniem, ułatwia znacznie jego transport, zaś klientowi w wielu przypadkach znacznie ułatwia korzystanie z produktu (dotyczy to m.in. chemii gospodarczej ale w szczególności dotyczy rolnictwa – środki ochrony roślin wymagają wyjątkowych zabezpieczeń podczas transportu i solidnego opakowania ze względu na zawartość znacznie bardziej niebezpieczną dla ludzi i otoczenia niż w przypadku artykułów chemicznych domowego użytku).

W sklepie jednak opakowanie pełni dodatkowe funkcje. To ono przyciąga uwagę klientów, zarówno swym kształtem, jak i kolorystyką. Opakowanie, które jest funkcjonalne, ciekawe dla konsumentów i które zawiera wyraźne oznakowanie (w tym również markę), może stać się ważnym narzędziem promocji i zagwarantować sukces sprzedaży. Takie opakowanie skutecznie zachęca do dokonania zakupu i pozwala stworzyć pozytywne wyobrażenie na temat produktu,  który znajduje się w jego wnętrzu.

Opakowanie to również sposób na komunikację z klientem oraz na przekazanie mu wielu istotnych informacji na temat umieszczonego w nim produktu. Jest też coraz częściej traktowane jako tani nośnik reklamy. Udowodniono, że atrakcyjne opakowanie może skutecznie przyczyniać się do zwiększania sprzedaży, a to oznacza iż inwestycja w jego ciekawy projekt staje się dla każdego przedsiębiorstwa bardzo opłacalna.

Za opracowanie artykułu odpowiedzialna jest Giełda Rolna ROLNIAK.

UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:

» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.


Inne artykuły użytkownika