W świecie środków masowego przekazu coraz częściej słyszy się głosy, że niebawem zakończy się era Gutenberga. Redakcje gazet i magazynów przenoszą wiele treści do przestrzeni internetowej. Dają możliwość pobierania i odczytywania treści na elektronicznych urządzeniach przenośnych. Inwestuje się w reklamy pokazywane na różnorakiego typy nośnikach oraz banerach.

Można zauważyć brak opasłych encyklopedii czy książek telefonicznych. Jednakże czy grozi nam rozstanie się z poligrafią i jej produktami na zawsze? Opinie są podzielone. Wielu ludzi, o charakterystycznym ekologicznym usposobieniu, nie użala się na ten stan rzeczy. Sądzą oni bowiem, że standardowe książki, to bomby ekologiczne, które przyczyniają się do wycinania gigantycznych terenów leśnych. Odmiany upatrują również w dojrzewającym nowym pokoleniu. Ich zdaniem, czasopisma czytają już tylko ludzie po pięćdziesiątym roku życia.

Młodzi szukają ekspresowego źródła wiadomości. Nie chcą czytać tego, co proponują im papierowe publikacje. Podkreślają, że i tak nie znajdują tam tego, czego w danym momencie potrzebują. Internet daje im większe możliwości. Tylko jak wytłumaczyć posunięcie Warrena Buffetta, amerykańskiego inwestora i przedsiębiorcy, który postanowił włożyć niemałe pieniądze w prasę codzienną? Poligrafia w Stanach Zjednoczonych będzie mogła tylko na tym zyskać. Znany inwestycyjny guru nabył kilkadziesiąt tytułów z wyróżnionego segmentu prasy. Wiele osób pukało się w czoło, uważając że to tylko marnotrawienie pieniędzy i dziwactwa starszego człowieka. Tyle że miliarder jest uważany za niesłychany autorytet, jeśli chodzi o inwestowanie. Być może wcale się nie myli. Jedno jest gwarantowane, czas pokaże czy poligrafia wciąż będzie działać prężnie drukując czasopisma. Jeżeli jednak zamówienie na takie usługi spadnie, trzeba będzie przykładowo spróbować rozwinąć ofertę z obszaru produkcji etykietek, teczek i opakowań kartonowych.

UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:

» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.


Inne artykuły użytkownika