Jak napisać ofertę, której tekst zrozumieją klienci?Wiele osób zastanawia się, jak napisać ofertę w taki sposób, aby jej tekst był zrozumiały dla klientów, ponieważ wspaniale jest czytać teksty prezentacji, które są ciekawe, zrozumiałe, napisane prostym językiem i nie męczą.

A jak się poczujesz czytając taki oto fragment:

———
Biorąc po uwagę zagregowaną sytuację wewnątrz, mamy do czynienia z semantycznym nadużyciem, które wpływa na kognitywne nastroje elektoratu.
———

Czy tego nie można napisać prosto?

Ależ owszem można.

Tylko niektórym bardziej zależy na tym, by ich nikt nie rozumiał. Czasem nawet taki tekst robi wrażenie na słuchaczach w pewnych kręgach i może być uznany za sensowny.

Niestety taka forma pisania tekstów jest zabójcza dla skuteczności tekstów marketingowych. Im tekst jest trudniejszy zawiera dużo filozoficznie brzmiących wywodów, niezrozumiałych określeń czy żargonu tym mniej osób go przeczyta!

Dlatego, posługuj się łatwym do czytania językiem, a w ten sposób zwiększysz jego skuteczność. Umiejętność pisania prostym językiem tekstów, które mają sprzedawać jest nawet ważniejsza od samego produktu.

Język prosty i dosadny jest znacznie przyjemniejszy niż specjalistyczny żargon.

Kiedyś napisała do mnie pewna pani z Kancelarii Sejmu RP i zaproponowała, że przeredaguje tekst mojej prezentacji, który przeczytała na stronie www jednego z moich klientów. Zgodziłem się natychmiast, bo zawsze czegoś nowego od innych można się nauczyć.

Pani ta przeredagowała cały tekst, który teraz był napisany językiem książkowym, polszczyzną wysublimowaną. Jak najszybciej chciałem sprawdzić w jaki sposób zmiana ta wpłynie na jego skuteczność, gdyż poprzedni tekst pod ty względem był dość dobry.

Na stronie głównej klienta wymieniłem prezentację na nową, tą napisaną przez panią z Kancelarii Sejmu RP.

Efekty nie dały na siebie długo czekać. Skuteczność strony www spadła, czas spędzony przez użytkowników na stronie poleciał w dół.

W ekspresowym tempie przywróciłem poprzedni tekst.

Byłem w szoku, jak taki niewinny zabieg mógł tak bardzo wpłynąć na obniżenie skuteczności strony www.

Dlatego chcę Ciebie czytelniku przed tym przestrzec. Używaj w pisaniu języka prostego i „mówionego”. Tak dobrze przeczytałeś „mówionego”.

Jest to język którego używasz codziennie, choć nie jest on w pełni gramatyczny. Bo każdy polonista może zarzucić, że zdania nie rozpoczyna się od: Pomimo to, Gdy, I, Dlatego też, W ten sposób, Lecz, Czy itd. ponieważ są to wyrazy – spójniki zdań. W języku mówionym używasz ich jednak dość często.

W ten sposób napisany przez Ciebie tekst marketingowy staje się dla czytającego bliski i nie powoduje uczucia obcości. Dlatego też stosuj te formy językowe, które w języku mówionym i marketingowym używane są do połączenia myśli.

Czy już zaczynasz się domyślać, jak łatwo i szybko możesz zamienić Twoje dotychczasowe mało skuteczne oferty handlowe w teksty marketingowe, które wpływają tak bardzo na klientów, że stają się zagorzałymi fanami Twoich usług i produktów?

AUTOR: Łukasz Stokłosa – trener, doradca marketingowy i strategiczny DobraStrategia.pl

O autorze

Łukasz Stokłosa jest trenerem, doradcą marketingowym i strategicznym oraz właścicielem firmy DobraStrategia.pl, której zadaniem jest upowszechnienie skutecznych technik sprzedaży oraz innowacyjnych strategii marketingowych wśród małych i średnich przedsiębiorstw.

UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:

» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.


Inne artykuły użytkownika