Na czym polega pozycjonowanie stron internetowych? Najprościej mówiąc, to wszelkie działania, które zapewnią naszej stronie pierwsze wyniki wśród wyników wyszukiwarki. Takie metody mieszczą się w obszarze marketingu internetowego, zwanego SEM (Search Engine Marketing), który z roku na rok, zyskuje coraz większą popularność.

Jak pozycjonować?

Jakie działanie należy podjąć, by zapewnić skuteczne pozycjonowanie stron internetowych? Przede wszystkim należy zadbać o optymalizację strony. W tym celu należy dopasować treść w tagu tytułowym, odpowiednio rozmieścić słowa kluczowe w tekstach oraz dobrać adekwatne nagłówki i poprawić wewnętrzną strukturą strony. Gdy prawidłowo zoptymalizuje się stronę internetową, należy podjąć działania copywriterskie, co oznacza pisanie wartościowych i unikalnych treści na portale typu pressel pages, katalogi i różnego rodzaju fora dyskusyjne. Efektywność copywriterów poprawić można poprzez rotację tekstów, w wyniku czego wygenerować można dużą ilość unikalnych treści. Na katalogach umieszczane są krótkie opisy danych witryn internetowych. Pisząc teksty do precli i katalogów, ważne by nasycić je odpowiednią ilością słów kluczowych oraz linków. Działania na forach internetowych ograniczają się do zamieszczania wartościowych linków w komentarzach, które prowadzić będą do stron zewnętrznych. Warto tu podkreślić, że dodawane wiadomości muszą prezentować najwyższą wartość. Istotne jest by dodawać zarówno linki typu dofallow, jak i nofallow. Należy jednak pamiętać, że działania na forach internetowych są czasochłonne i niekiedy mało efektywne.

Podejmując działania SEO warto stosować rożne narzędzia, które wspomagają pozycjonowanie. Przy doborze słów kluczowych warto stosować narzędzie Google o nazwie „Keyword Tool External”. Analizować optymalizację strony internetowej można za pomocą programów „Metatag Analyzer”, „Spider” czy „Optimiser”. Rodzaje backlinków wraz z oznaczeniami nofallow sprawdzić można używając plugina „NoDoFallow”. Do analizowania Page Ranków stron używać można plugina „Search Status”. Przy przeprowadzaniu analizy konkurencji na dane słowa kluczowe, czy frazę, warto zastosować aplikacje „Top Keyword”. Bardzo pożyteczną wtyczką jest „Web Seo Toolbar”. Za jej pomocą można analizować pod kątem SEO wartość strony.

Nieodłącznymi elementami marketingu internetowego są kampanie AdWords, które należą do działań PPC (Pay per Click). Pozwalają one na dopasowanie „wyskakujących” reklam do preferencji użytkowników, czy miejscowości zamieszkania.

Warto pozycjonować

Odpowiednio wypozycjonowana strona gwarantuje, że stanie się ona zauważalna dla potencjalnych klientów. Dzięki temu strona podnosi swoją wartość oraz statystyki oglądalności. Niezwykle ważne, by takie działania zlecać profesjonalnym agencjom. Tylko wtedy mamy gwarancję, że strona będzie miała wyższą pozycję w wyszukiwarce.

UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:

» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.


Inne artykuły użytkownika