Nowoczesna kultura prowadzenia biznesu wymogła wiele zmian w zakresie zwyczajów polskich przedsiębiorców. Od ponad dwóch dekad najważniejsze decyzje, najistotniejsze strategie czy negocjacje prowadzone są i podejmowane najczęściej poza siedzibami firm i poza regularnym, formalnym czasem pracy. Areną takich dyskusji stają się niezwykle często sale konferencyjne, a szerzej – ośrodki nimi dysponujące. Coraz częściej decydujemy się na służbowe wyjazdy czy organizację konferencji. Jakie typy wyjazdów służbowych możemy tu wyodrębnić?

Konferencje wewnątrzfirmowe

Jeśli do przedyskutowania, przemyślenia i usprawnienia sytuacji w firmie potrzebujemy zgrupowania wszystkich kluczowych pracowników w jednym miejscu i na czas dłuższy niż zaledwie kilka godzin zebrania, najczęściej decydujemy się na wyjazd konferencyjny. Skupia się on głównie na aktualnej sytuacji w firmie, strategiach jej rozwoju i ewentualnych ulepszeniach, usprawnieniach systemu pracy.

Mniej tu rozrywek służących integracji czy relaksowi – ważne jest skupienie na warstwie merytorycznej i problemach, wyzwaniach, które aktualnie stoją przed naszą firmą. Większość czasu na tego typu konferencji spędza się zatem na poważnych dyskusjach i prezentacjach, a sale konferencyjne stają się najbardziej naturalnym środowiskiem pracownika.

Wyjazdy integracyjne

Inaczej sprawa ma się podczas wyjazdów typowo rekreacyjnych, mających służyć integracji pracowników i podniesienia efektywności ich pracy grupowej. Tu sporo czasu zajmują profesjonalne zajęcia ze specjalistami od team buildingu. Starają się oni pomóc uczestnikom poznać się bliżej, podkreślić swoje atuty i pracować nad słabszymi punktami.

Co więcej, wyjazd typowo integracyjny poświęca mnóstwo czasu na odpoczynek, wspólne spędzanie czasu na rekreacji, a także na służące budowaniu i umacnianiu więzi imprezy, gdzie przy smacznym alkoholu i akompaniamencie dobrej muzyki czas mija sympatycznie i tworzą się piękne, wspólne wspomnienia.

Konferencje międzyfirmowe

Czasami bywa jednak tak, że sprawy, które wymagają omówienia, są bardziej ogólne bądź dotyczą ewentualnej fuzji z inną, partnerską bądź mającą na taką zadatki, firmą. Wtedy sale konferencyjne zaludniają się pracownikami różnych firm, a i czas wolny, przeznaczony na rekreację, wygląda nieco inaczej. Team building ma wtedy mniejsze znaczenie, więcej czasu i uwagi poświęca się po prostu odpoczynkowi, dobrej zabawie i, nie mniej ważnym od tych oficjalnych, rozmowom w kuluarach. Nawiązanie współpracy przez zarządy danych firm to jedno – dobrze dogadujący się pracownicy niższego szczebla to prawdziwy klucz do sukcesu!

UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:

» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.