Wyniki badań zorganizowane przez firmę PCPT Diagram wykazują, że przy wyborze biura tłumaczeń najważniejszymi kryteriami są  czas, cena i jakość.. Badania wykonano metodą CAWI, a więc za pośrednictwem ankiety internetowej. Badania miały miejsce w 2009 r. i wzięły w nich udział 134 osoby.

50% ankietowanych to firmy, które już korzystały z usług agencji tłumaczeń. W większości działające w sektorze usług (65%) i handlu(25%), a także produkcji (18%).

16% ankietowanych korzysta z usług agencji w sposób regularny, a tylko 10% ma w swój własny dział tłumaczeń. 75% ankietowanych uważa, że nie ma potrzeby istnienia takiego działu i zleca tłumaczenia  specjalistom lub agencjom tłumaczeń z zewnątrz. Prawidłowością jest, że im dłużej firma działa na rynku, tym większe jest jej zapotrzebowanie na usługi tłumaczeniowe.

Na jakość  największy nacisk kładły firmy handlowe (89%), czas realizacji był najważniejszy dla dużych firm, a więc zatrudniających ponad 250 osób (90%), natomiast cena jest najważniejszym kryterium w przypadku firm średnich, a więc zatrudniających od 51 do 250 osób (75%).

UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:

» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.